vrijdag 28 maart 2014

Loopjaar Top 100

Als er iets mijn loopcarrière in de weg zit, dan is het wel m’n loopbaan. M’n leeftijd, eetpatroon, gebrek aan Olympische ambitie en totale afwezigheid van sportgenen dan even niet meegerekend. Maar anders was ik een toppertje, hoor! Om rekening mee te houden in het veld van laatbloeiers en klaprozen.

Over de laatste 12 maanden heb ik 1000 kilometer gelopen in 100 keer, dat is amper twee keer per week. Dan kan beter. Mijn voornemen voor de komende periode is om 1000 bloemen te laten bloeien in kortere tijd. Wrik de agenda, prik gaatjes in de dag en benut de restjes daglicht voor een uitstapje. Keuzes maken is voor dertigers, ik houd lichaam en geest in evenwicht met en-en-zen.


In tijden van rust en regelmatig thuiswerk loop ik het liefst drie tot vijf keer per week. Afwisselende afstanden en snelheden, en de looploze dagen dienen eigenlijk alleen om de spieren bij te laten komen van het stoempen door de regio. Een betere verslaving dan aan saffies of snoepjes kraken lijkt me.

Afgelopen loopjaar bleek dus niet de positieve piek in mijn ruststatistiek. Alles wat leven heet balt zich samen en knokt voor een plekje in de 24/7 agenda. Geen tijd om te trainen voor m’n 3e marathon; het heen en weer vliegen leverde hapte te grote gaten uit de kalender.


Dit jaar groeit en bloeit het thuisleven nog harder dan vorig jaar en met een nieuwe klus in Groningen en Den Haag zal de snelweg vaker in zicht zijn dan het bospad. Wat er als derde aankomt is geen marathon. En een aankomende verhuizing zal ook heel wat klustijd in de planning duwen. 

Nieuwe hoogtepunten heb ik ook bereikt volgens mijn trainingssoftware. Van loopbaan naar omloopbaan lijkt maar een kleine stap, maar het niveau van rekenen en schrijven is waarschijnlijk vergelijkbaar met mijn beperkte hoogvliegkunsten. Ik geniet eventjes op geostationaire hoogte van het uitzicht. En nu weer vooruit naar de volgende toppen!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten